• Kirjaudu Ota yhteyttä

    Tilattavissa: Kirjaaminen + Kanta- koulutus

    SoteTraining, Salus Qualitas Consulting Oy - Etätoteutus

    Ajankohta:
    Jatkuva
    Toteutustapa:
    Etätoteutus
    Koulutuksen tyyppi:
    Ammatillinen täydennyskoulutus
    Aihe:
    Muu
    Kategoria:
    Muut koulutukset

    Koulutus: Kanta + Kirjaaminen – Asiakastietolain velvoitteet käytäntöön

    Kesto: 3 h
    Toteutusvaihtoehdot: Webinaari + tallenne tai lähitoteutus

    Kenelle koulutus sopii

    • Sosiaalialan työntekijät, ohjaajat, palveluohjaajat
    • Esihenkilöt ja johto
    • Kaikki, joiden tulee hallita Kanta-palveluiden perusteet ja sosiaalihuollon kirjaamisen velvoitteet

      Miksi osallistua?
    • Asiakastietolaki (703/2023) edellyttää lainmukaisia kirjaamiskäytäntöjä ja Kanta-Palveluun liittymistä viimeistään 1.9.2026.
    • Ammattilaisen velvollisuus on osata ohjata asiakkaita Kanta-palveluun, esimerkiksi OmaKannan tietojen katselussa, suostumuksissa ja kieltojen hallinnassa.
    • Varmistat kirjausten vaatimustenmukaisuutta ja yhtenäisyyttä, helpotat organisaation siirtymistä Kanta-palveluihin ja vahvistat asiakkaan oikeuksien toteutumista.

      Koulutuksen sisältö (3 h)
    • Kanta-palveluiden perusteet – mitä Kanta-Palvelu tarkoittaa ammattilaisen arjessa?
    • Asiakastietolain ja viranomaisten asettamat velvoitteet – miten kirjataan, kuka kirjaa
    • Kirjaamisen käytännöt sosiaalihuollossa – viivytyksettä, työyhteisön yhteisesti sovitut käytännöt
    • Yhtenäiset toimintamallit ja rakenteinen kirjaaminen
    • Asiakkaan ohjaaminen Kanta-palveluun – OmaKanta, suostumukset, kiellot
    • Tietojen luovuttaminen ja asiakkaan oikeudet
    • Esimerkit ja keskustelu – webinaarissa Q&A, lähitoteutuksessa ryhmätyöt

      Toteutusvaihtoehdot
    • Webinaari + tallenne
    • Osallistu verkossa reaaliaikaisesti
    • Saat tallenteen myöhempää katselua varten
    • Mahdollisuus esittää kysymyksiä chatissa
       
    • Lähitoteutus
    • 3 tunnin tiivis koulutus työyhteisön tiloissa tai valitussa koulutuspaikassa
    • Sisältää yhteistä harjoittelua, esimerkkejä ja pohdintaa

      Hyödyt organisaatiolle ja työntekijälle
    • Alku lainmukaisille, ajantasaisille ja laadukkaille kirjaamiskäytännöille
    • Lisää henkilöstön valmiutta ohjata ja informoida asiakkaita Kanta-Palvelussa
    • Yhtenäiset kirjaukset tukevat asiakkaiden ja työntekijöiden oikeuksia ja yhteistyötä
    • Helpottaa siirtymistä Kanta-palveluihin

    Ilmoittautuminen

    Valitse sinulle sopiva muoto:
    Webinaari + tallenne tai lähitoteutus (3 h)

    📧 Lähetä ilmoittautuminen: heidi.ilmonen@sotetraining.fi
    📞 Soita: 040 7330011

    Katso lisää